Azwan Agro Enterprise SA 0176145-P

Azwan Agro Enterprise SA 0176145-P

Tuesday, July 27, 2010

Dia datang lagi....!





Hmm...pagi tadi dlm jam 9.30 pagi mcm biasela....saya ke reban utk bagi puyuh makan...sejak kejadian ular sawa masuk ke reban tempoh hari, sekarang saya agak berhati2...setiap kali masuk reban saya akan mendongak ke atas dan perhati keadaan sekeliling sebelum bagi puyuh makan...
Nak dijadikan cerita masuk je reban pagi tadi, saya usha ke atas dan terpandang ular sawa tgh berlingkar berhampiran tempat ular yg dulu masuk....terus saya x jadi masuk....oleh kerana saya tiada peralatan(dan juga cuak sket..hehe) terus aja saya call JPA....biasala, pihak operator mintak alamat, no tepon dan suruh tunggu di lokasi...
Dalam mase menunggu cuaca tiba2 mendung, hujan plak turun agak lebat...saya sambil menunggu dkat reban duk ushar ular sawa takut2 kalo die cuba nk lepaskan diri...setelah beberapa ketika menunggu, geng JPA sampai..x bnyk cter depa terus amik tajur dan penyepit ikut saya pergi ke reban....terus saya tunjukkan ular tersebut dan depa mulakan operasi...
Ular kali ni agak besar daripada yg lepas....panjang pon ye jugak...tapi rasenya, kali ni ular tu x sempat nk makan puyuh...mungkin sebab saya dah pasang lampu waktu malam, jadi dia cuma menunggu di atas alang utk bertindak ketika hari gelap....

Apepon saya berterima kasih pada JPA yg datang menolong....sempat jugak promote incubator kt salah seorang anggota tersebut....bukan incubator saya..tgkla sape2 antara kawan2 kite yg bernasib baik nanti....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails