Azwan Agro Enterprise SA 0176145-P

Azwan Agro Enterprise SA 0176145-P

Thursday, July 15, 2010

Ubat mata...

Salam semua..aritu ade sorang pembaca blog tanya saya...ubat apa utk diberikan pada puyuh yg sakit mata? mata biaasanya bengkak, mcm bernanah, berair dan sebagainya....

Saya gunakan ubat AntiCRD....satu pek RM 24.50....cara gunanya....ambil ubat serbuk tuh sebanyak "hujung sudu teh" kemudian campurkan dgn 1 liter air....berikan pada puyuh atau yg berkaitan selama 3-4 hari...

Masa puyuh saya yg 1st batch haritu kena, alhamdulillah....sembuh...yg 2nd batch ni plak, x disangka2 dah 10 ekor yg kena....penyakit ni senang berjangkit....kalo sekor kena, silap2 abis satu flock kena sekali...

Jadi saya pon dh bagi ubat kat 10 org kawan tuh...tgk macamane nanti...harap2nya okla....ade gak yg dh bengkak besar matanya....ni kes lambat bagi ubatla....ubat yg beli mula2 dulu dh dibuang oleh mak saya....aduhai...terpaksala beli yg baru....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails